ההבדל בין ניקיון משרדים שוטף, אשר מהווה בעצם חוזה מיקור חוץ עבור עבודות הניקיון, לבין הזמנת ניקיון משרד חד פעמי, אשר דומה לכל הזמנה של מוצר או שירות, עם כללים והסכמות לגבי היקף השירות והמפרט שלו, הוא הבדל, על פי רוב, משמעותי מאד. על פי רוב, חברת ניקיון מתייחסת לשני המקרים באופן שונה.
אז על מה בעצם אנחנו מדברים כשאנחנו אומרים ניקיון משרדים?
ניקיון משרד ברמה השוטפת (על התדירות והתכיפות אפשר לדבר ולסכם בחוזה מסודר, כמובן) כולל ריקון פחים, ניגוב שולחנות, טאטוא או שאיבת שטיח, ניקוי מטבחון וניקיון שירותים. ניקיון המשרד בשוטף כולל בעצם כל מה שמאפשר חיי עבודה נעימים וזורמים.
אם במשרד שלכם יש צרכים מיוחדים, כמובן שגם הם יכנסו לניקיון השוטף בתיאום מולנו, כל מה שמנינו עד עכשיו נחשב לחבילה הבסיסית והסטנדרטית בניקיון משרדים.
כאשר מדובר על ניקיון ברמה חד פעמית, נניח אם המשרד מעוניין לארח אורחים חשובים וחשוב שיהיה נקי במיוחד באיזורים אליהם האורחים יגיעו, או אם התקיימה מסיבה במשרד לרגל מאורע כלשהו ויש צורך לנקות ברמה שמעל לניקיון הסטנדרטי השוטף, מדובר ברמה אחרת של ניקיון.
אם נזמין ניקיון חד פעמי למשרד, יש צורך לציין את האיזורים לניקיון, ואת רמת הניקיון הנדרשת – נניח, לנקות גם את החלונות, או לנקות את השטיחים בצורה אינטנסיבית יותר, או אפילו ליטוש פרקט עץ. כמו כן נקבע לוחות זמנים ברורים לניקיון החד פעמי.
ניקיון משרדים שוטף
כאשר מדובר בניקיון שוטף, שאלת התדירות היא משהו שממש משתנה ממשרד למשרד. כאן אין מדובר על ניקיון בתים פרטיים, או דירות, אשר לרוב הצרכים הם סטנדרטיים. על כן, יש להתאים את היקף הניקיון למשרד.
ראשית, על פי הגודל, בגדול מאוד ניתן לומר שמשרדים קטנים, עד 60-70 מ”ר , צריכים ניקיון בין פעם לפעמיים בשבוע. משרדים גדולים יותר, עד 100 או 150 מ”ר צריכים ניקיון יומיומי ומשרדים בגודל של מעל 150 מ”ר יזדקקו לניקיון יומיומי לאורך כל שעות היום, מה שנקרא “מנקה במשרה מלאה”.
כמובן שיש גורמים משתנים, וכל משרד הוא שונה – יכול להיות שאתם מחזיקים במשרד בינוני אך לא כולם נמצאים כל יום בעבודה, או שמבנה המשרד מאוד גדול כך שאין תחושת צפיפות ולכלוך, ולכן תזדקקו לניקיון רק פעמיים-שלוש בשבוע ולא בכל יום.
אם אתם מתלבטים, בתחילת העבודה עם חברת ניקיון בתל-אביב אפשר להיות בשלב ניסוי וטעייה – בהתחלה לנקות מעט ולהגביר אט אט את התדירות עד שתגיעו לנוסחא שמתאימה בדיוק למשרד שלכם.
דבר ידוע הוא שאת המשרד עדיף שינקו אחרי שעות העבודה – כלומר לרוב בשעות הערב או בימי שישי. כך הניקיון יכול להתבצע ביסודיות ובחופשיות, ועובד הניקיון לא נאלץ לקטוע את רצף העבודה במשרד. וכמו כן, תמיד כיף להגיע בבוקר (או אחרי סופ”ש) למשרד נקי שמרגיש כמו חדש.
ניקיון משרד חד פעמי
מעבר לניקיון השוטף, יתבצעו גם עבודות ניקיון שאינן בשוטף, כמו שטיפת רצפה (כל יום או אחת לכמה ימים תלוי בגודל המשרד) וניקיונות גדולים ונקודתיים שיעשו אחת לכמה שבועות או חודשים כמו ניקוי חלונות, ניקוי מקרר, ניקוי דלתות וכל מה שצריך. כל אלו נחשבים בגדר ניקיון חד פעמי.
בנוסף, ניקיון חד פעמי עשוי להיות מבוצע במספר מצבים, ואלו ועיקריים שבהם:
- משרד חדש שזה עתה סיימו לבנותו – יש לנקותו באופן יסודי בטרם מאכלסים אותו ביושביו וברהיטיו, מכל סימני הבנייה, בזמן הקצר ביותר והיעיל ביותר, על מנת שניתן יהיה לתפעלו בהקדם האפשרי.
- בעת מעבר למשרד אחר – גם אם מדובר במשרד שאינו חדש ובמיוחד במשרד שנמצא במבנה ישן, כמו שלא נכנסים לבית לפני שמנקים אותו מהיסוד, כך גם לא כדאי להיכנס למשרד מבלי שצוות ניקיון מקצועי ידאג לטפל בו מהרצפה ועד התקרה.
- כאשר עוזבים משרד – לא פחות חשוב להותיר משרד נקי ומצוחצח לבאים אחר כך, משום שכמו שמקבלים משרד נקי בכניסה אליו, מומלץ ואף לעתים חובה להותיר אותו כזה גם בעזיבה.
- בתום שיפוץ או צביעת המבנה ו/או המשרד עצמו – גם אם מדובר במשרד קטן, שיפוץ בדרך כלל מותיר אחריו אבק ולכלוך שכדאי מאוד להיפטר מהם בטרם ראשון הלקוחות יכניס את רגלו.
- אחרי הדברה יסודית – יש חברות שמבצעות את שני השירותים גם יחד . ניקיון יסודי לאחר הדברה הכרחי ביותר, בעיקר במשרדים הן בשל הריח שעשוי לדבוק בכמה מוקדים גם לאחר התנדפותו העיקרית והן ובעיקר בשל הכתמים הרבים שחומרי ההדברה מותירים על הרצפה.
מומלץ מאוד להגדיר מראש את סוג העבודה ומה היא תכלול, במיוחד כאשר עומדים להיכנס או לחזור למשרד. כדאי שהפירוט יעשה בכתב ברור וקריא ויחולק לסעיפים בהם ייכתב איזה שירות בדיוק יינתן.
לעוד מידע בנוגע לניקיון ופוליש אתם מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו