המאה ה-21 מציגה בפנינו קונספטים חדשים של מגורים. כככל שהאוכלוסיה גדלה ושטחי הבנייה הולכים ומתמעטים, כך נכנסים רעיונות בנייה ומגורים חדשים שבראשם מגדלים רבי קומות בני 30 קומות ויותר המאכלסים מאות משפחות וכן מתחמי מגורים סגורים המכילים בתים צמודי קרקע דו משפחתיים או בנייני בוטיק בני שתי קומות בלבד המשקיפים לגינה ובריכה.
תהיה אשר תהיה צורת המגורים המשותפת של אנשים רבים וזרים זה לזה במקום אחד, כולם זקוקים למישהו שינהל את הבניין הזה. ניהול הבניינים מתבטא לא רק בנושאים כלליים כמו עיצוב הגינה והלובי וטיפול בתקלות חשמליות או תחזוק מעליות במקרה הצורך, אלא גם בתחזוקה שוטפת דוגמת ניקיון הבנין, צביעה שלו פעם בשנה והכנתו לקראת החורף ואישורו למול הרשויות מבחינת אמצעי כיבוי אש ובטיחות נוספים הנדרשים ע”י הרשויות המקומיות במתחמי מגורים לגובה או לרוחב. עד היום, היה נהוג כי וועד הבית הוא שמבצע ואחראי על העניינים הללו, אך ככל שהבניינים נעשים משוכללים וגדולים יותר, ורמת הרצון של הדיירים להתנדב לוועד הבית הולכת ופוחתת, נראה כי יש מקום למישהו חיצוני שינהל את כל ענייני הבניין בצורה מסודרת וחפה מאינטרסים.
חברת ניהול- למבנים משותפים??
אכן כך, בהחלט יש דבר כזה. חברות ניהול בניינים משותפים הוא חידוש של העת האחרונה ונראה כי הדבר הופך פופלארי למדי בבניינים משותפים. מדוע פתרון זה תופס פופלאריות? החברות הללו למעשה מפנות מן הדיירים את הצורך להתנדב או לחפש מתנדבים שיהיו חברים בוועד הבית, חוסכות את ההתעסקות החודשית בגבייה של דמי וועד הבית, וגם לוקחות מן הדיירים את האחריות למצוא ולהעסיק עובדים בתחומים שונים כמו חשמל וניקיון. במקום זאת, חברת הניהול היא שמבצעת את הגבייה החודשית והיא גם זו שמעסיקה את נותני השירות השונים בתחומי הניקיון, התחזוקה והחשמל. בכך מתקבל חסכון כספי משמעותי וגם נחסכת הטרחה שבלחפש נותני שירות כאלו, שאיכות עבודתם היא לא תמיד גבוהה.
מה היתרונות של שימוש בנותני השירות שחברת הניהול מעסיקה?
לרוב, חברות הניהול אינן עובדות עם אנשים פרטיים בתחומי התחזוקה אלא עם חברות וארגונים קטנים המתמחים בתחום תחזוקה ספציפי. בכך, מתקבל גם שירות טוב יותר וברמה גבוהה יותר וגם חסכון במחיר שכן ההעסקה היא ישירות דרך חברת הניהול כתוצאה מחוזה משותף בין החברות. כך, ניתן לתת כדוגמא את תחום ניקיון הבניין. שימוש במנקה פרטי לרוב יכיל שטיפה של חדרא המדרגות באמצעות סמרטוט ומים ולא הרבה יותר מכך. כאשר נותן השירות הוא דרך חברת הניהול, זהו אדם מטעם חברת ניקיון מסודרת ובכך הוא יכול לבצע למשל עבודות כמו הסרת כתמים בחדרי המדרגות, פוליש, ניקיון גם של החלונות והמעקות בחדרי המדרגות באמצעות ציוד מיוחד ועוד. בנוסף, נחסכת מוועד הבית גם ההתעסקות המעצבנת בביטוח והפרשות עובדים שונות הנדרשות לנותני השירות בבניין כמו מנקים או חשמלאיים הנחשבים לעובדים שכירים של וועד הבניין, שכן חברת הניהול דואגת לתלוש משכורת מסודר לנותני השירות הללו.
ומה אם לא מרוצים מאיכות השירות?
כפי שאמרנו, למרות שחברות הניהול מקפידות לשתף פעולה עם חברות תחזוקה ברמה גבוהה, הן גם אחראיות על טיב השירות והתוצאה הסופית. עצם העובדה כי חברת הניהול היא מעסיקה של עובדי הניקיון או השירות האחרים, אינה מנקה אותה מאחריות. אם בכל זאת, דיירי הבניין סבורים כי איכות הניקיון או המענה במקרה חירום של חברות התחוזקה הללו אינם טובים דיים, ניתן בהחלט לדווח זאת לחברת הניהול ולבקש לשפר את השירות וטיב העבודה. בנוסף, כאשר זה נוגע לניקיון, אם דיירי הבניין אינם מרוצים מחומרי הניקוי איתם עובדים, יש להם החופש לקנות ולהחליט באלו חומרי ניקוי תשתמש חברת הניקוי במסגרת השירות הניתן להם. כמובן, שכאשר מדובר בטיפולי ניקיון מיוחדים, התנאי הזה לא חל שכן לרוב חברות הניקוי משתמשות בחומרי ניקוי מיוחדים שאין להן תחליף ברשתות הקניות השונות לצרכנים הפרטיים. הכנסת חברות הניהול לבניינים המשותפים היא בהחלט טרנד שעומד להתפתח בשנים הקרובות וכדאי לעשות הכרות קרובה איתו. עצם השימוש בחברת ניהול אינו לוקח את האחריות מן הדיירים וחשוב לזכור זאת ולהקפיד על זכות הדעה והביקורת של הדיירים בעת חתימת החוזה.
צרו קשר עוד היום לקבלת המלצות מחברת טופ פוליש. החברה המובילה בתחום הניקיון ואחזקת מבנים!